Evrenin Yapısı, Bölüm 2

Yaratılışın Gelişim Aşamaları

Yaradan, dolumu, haz Işığını (+), onun arzusunu doğuran Kli (kap) (-) ‘ye yaymaktadır.

Işık safha 0’dır (Keter). İlk safha olan Hohma, zaten Işıktan haz almak isteyen alma arzusudur. Bu arzu doğaldır, içgüdüseldir. Genellikle Işığı alan bir kap şeklinde tasvir ederiz.

 

 

 

 

 

 

Işık arzuyu yarattıktan sonra dönüşmeye başladı. Şimdi Işık’a benzer olmak ister ve bu nedenle hazzı reddeder. Işık yavaş yavaş ihsan etme niteliğini aktarır ve şimdi kendi başına ihsan etmek ve Işığa benzer olmak isteyen arzuyu boşaltır. Bu üçüncü safhadır, Bina’dır.

Soru: Eğer almayı istediğim birinci safhadan sonra, ikinci safhada Işığın etkisi altında; aniden ihsan etmek, Işık gibi olmak ister miyim?

Cevap: Işığın etkisi altında değişmeye başlarsınız.

Üçüncü safha çok ilginçtir. İlk safhadan zıttır yani burada yaratılan varlık, yaratıldığı durumun zıttı bir duruma ulaşır. Daha sonra Bina şöyle karar verir: “İhsan etmek istiyorsam, kendimin farkına varmalıyım”. Bu nedenle ihsan etme arzusuyla Zer Anpin denilen yeni bir safha yaratır.

Bu, Hohma safhası kadar büyük olmayan, çok küçük bir alma arzusudur.

Soru: İkinci safha neden yetersizdir? Ne de olsa, ihsan eden Üst güce benzer hale gelmekteyiz.

Cevap: Hayır. Niyetimizde Üst güce benzer hale geliriz, ancak formumuzda değil. Bina’da hiçbir şey ihsan etmeyiz, sadece almayı reddederiz. Fakat Bina, üçüncü safha olan Zer Anpin’de kendini gerçekleştirdiğinde, kendisini Yaradan’a benzer şekilde gerçekleştirmiş olur.

Dolayısıyla Keter, Yaradan’ın ihsan etme niteliğidir. Hohma bu arzunun, ihsan etmenin, gerçekleşmesidir. Bina, Hohma’nın kendisine geçirdiği niteliği alır ve karşılığında almayı reddeder.

Ama şimdilik, verecek hiçbir şeyi yoktur ve vermeyi istemez bile.

Üçüncü safha olan Zer Anpinde, Bina ihsan etme niteliğini gerçekleştirir. Sanki onu doğurmuş, bir sonraki niteliği yaratmış ve onu doldurmuş gibi.

Soru: Yani, bu üçüncü safhada, hem biraz verip biraz da alıyor muyum?

Cevap: Evet. Zer Anpin, Bina gibi, iki parçadan oluşmuş gibi karmaşık, bileşikdir. Hohma da iki bölümden oluşur ve Keter de öyle. Bunun anlamı, alma arzusu her zaman mevcuttur.

Zer Anpin, Bina tarafından tamamen doldurulduğunda, onun için en önemli şeyin almayı reddetmekten ziyade, doldurulması olduğunu hissetmeye başlar. Bu nedenle, doldurulmayı arzulayan niteliğe Malhut (krallık) denir – arzuların krallığı.

Malhut Keter’in tamamen zıddıdır. Bu, nihayet Yaradan’ın tamamen zıddı olan yaratılışın, Yaradan’ın onlar için planladıklarını anlamak istediği anlamına gelir. Bu Yaradan’ın ihsan etmek istediği ve Malhut’un da Keter’in ihsan etmek istediğini, almak istediği anlamına gelir.

The Structure Of The Universe, Part 2

 

Ne yazık ki, bu ögeye yorum yapma özelliği kapatılmış.

"Kabala ve Hayatın Anlamı" Yorumlar RSS Feed